söndag 31 januari 2021

11 år har gått




Det är idag 11 år sen jag drack kaffe senast. Tänk vad tiden går.
Att jag slutade dricka kaffe har att göra med en operation jag gjorde. Ja, fast kaffedrickandet är INTE relaterat till varken sjukdomen eller operationen. Varför slutade jag då att dricka kaffe?? Ja, det vet jag faktiskt inte. Är ännu ett mysterium.
Nåja jag klarar mig galant utan kaffe.

Det är ju söndag idag, och inte vilken söndag som helst. Nä, det är sista söndagen i januari och faktiskt sista dagen i januari. 2021 har börjat sin vandring.
Men, vart tog Januari vägen? Nyss stod vi där mitt i julstöket och så var det med ens nyårsafton och ett nytt år gjorde intåg.

Hästar, hästar och åter hästar blir det idag. Det kan nog bli en hel del timmar framför TV:n denna söndag. Först galopp, vår sport. Sen trav med huvudintresset inriktat på ett av årets stora travlopp, nämligen Prix d´Amerirque.

Lite annat får väl också hinnas med, eller kanske inte

En person från min bloggvärld fick igår en mindre, eller nog en större, chock
Hennes mamma och syskon ringde på dörren, helt oanmälda och hade med sig en liten hundvalp!!!
Valpen var en gåva till dottern. Gissa om hon blev både förvånad, glad och omskakad.
Lycka till med den lilla!!
Visst saknar vi våra hundar och ibland vill vi ha en igen men att få en så där vill vi nog inte. Att ta hand om en hund är ett stort ansvar och äventyr och bör noga tänkas igenom om man är en pensionär som vi är.


Ha en fin söndag där ute


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar