lördag 2 januari 2021

bra och mindre bra.....




Att börja det nya året med en helg är ju inte så fel. 
Skönt att vila sig efter dessa storhelger i väntan på den något mindre trettonhelgen. 
Nyårsafton firade vi med två vänner från alltid. Lite mat och lite sällskapsspel. Vem som vann?? Jo, mannen och jag förstås!!
Ett något konstigt nyårsfirande kanske, gästerna fick inte ens en kopp kaffe eller något snacks så som jordnötter eller chips. Detta glömdes bort i tävlingsivern, och hux flux var det dags för gästerna att gå hem.
Idag är som bekant en annan dag och nu ska allt återgå till det normala, det normala innan pandemin hoppas vi.

Jag har funderat lite över några spörjsmål. Vad var det bästa med det gångna året?
Jo, först och främst att mannens operationer gått bra och att hans cancer hålls i schack,
Att jag lärt mig så mycket om livet och om mig själv.

Följdfrågan blir då, vad jag ser framemot med det nya året 2021.
Att vi alla får va friska.
Naturligtvis ser jag framemot våren och sommaren. Kanske kan en sen länge planerad resa bli av.
Att se framemot ett väl fungerande och biverkningsfritt  vaccin.

Men nu är nu och än så länge har det nya året inte börjat så bra. 
Bilen startade inte nu på morgonen när mannen skulle köra till stallet. Numera har vi bara en bil så vi är beroende av bil. Vi får väl se hur det utvecklas under dagen när mannen hunnit kolla lite mer.

Man får väl försöka anpassa sig till vad som händer och sker.
Dagens citat blir då:
"Det man inte kan hoppa över måste man krypa under" / Slovakiskt ordspråk

GOD FORTSÄTTNING

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar