torsdag 28 januari 2021

Ett första försök





Så är det dags igen!
Ett pussel blev klart igår kväll, nu väntar ett nytt med nya utmaningar.

Har sovit dåligt inatt.  Det är jag säker beror på min oro inför denna dags video/internetmöte jag ska ha. Har brottats hela veckan med installation av appar, testningar och provmöte men det har gått så där. Eller faktiskt, inte alls. Har installerat på dator, platta och telefon och fått skilda resultat. 
Den moderna tekniken är nog för svår för min del.
Känns som den yngre generationen tar för givet att vi lite äldre kan saker som för dessa är självklara.

Igår hade jag ett ärende till Ica, digitalt alltså till deras hemsida.
hittade inte vad jag sökte så jag ringde upp. Berättade mitt ärende och bad om hjälp. Den artige personen i andra luren sa, det är inga problev...du gör bara så här........
Jag la på luren och kände på mig att jag inte fattat ett dyft.

Idag ringde jag ett annat företag och i andra änden av telefonen svarade en klämkäck yngling på bruten svenska. Fattade knappt vad han sa...
Tror det fattades några lektioner av FSI  (Svenskundervisning för invandrare) Denna undervisning borde va bekant för de flesta, den blev 1994 en del av skolväsendets undervisningsplan.

Det har hänt trevliga saker också denna dag...
Denna underbare golden retriever, Alfons, kom förbi på morgon. Stannade till på sin morgonrunda och påtalade för matte att det var här hos oss de skulle stanna till.





Lite klapp, lite mys och lite hundgodis är ett bra sätt att starta dagen på.


Förresten......Teams-mötet gick alldeles utmärkt.
Jag klarade det.


Dagens citat...
" Det är aldrig försent att få vänner för livet" / okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar