onsdag 13 januari 2021

Nu ska den ut......




Idag är officiella dagen att slänga ut julen.
Nu vet jag att många redan utfört den sysslan. Här på Casa Prelata är det några få saker kvar som ska tillbaka till sin förvaring, i väntan på nästa jul.

Idag slängs nog också de två sista födelsedagsbuketterna, varav den ena är den på bilden ovan.
Ganska otroligt att rosor hållt sig i 14 dagar. Jag är imponerad.

Den andra buketten som får lämna idag är en blandbukett som också den stått i 14 dagar...



Nu är det bara två blommor kvar som lever.



Vintern var här på gästspel igår......


Jag fick skynda mig att ta en bild för snart var det hela över och allt var som vanligt, regn och slask.
Hur det blir idag och dagarna framöver vet väl ingen. Bara vänta och se. 
För min del spelar det ingen roll, jag kan ju stanna hemma och inne, men för de som måste ut till sina jobb kan det ju bli besvärligt, så snö och halka vill vi inte ha.



Dagens citat......
"Det värsta med att vara hemmafru är att du inte har något att vara hemmifrån"/Patricia C. Beudoin









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar