söndag 17 januari 2021

ingenting



Ingenting att skriva om idag.
Kunde lika bra låta bli, men det har blivit en sorts rutin att sätta mig framför datorn och påta ner några få rader till ingen nytta, eller kanske ens glädje. Jo, faktiskt, till mig själv. Det är så kul att emellanåt kolla bakåt i tiden. Som en dagbok ungefär. Jag fortsätter ett tag till.

Rosen här är från min födelsedagsbukett. Alltså hela 17 dagar gammal.
Det är på riktigt.


Har inte varit med om att en ros håller så länge. Inte bara denna utan hela buketten.

Annat är det med tulpanerna som inköptes i onsdags.


Visst, när man ser dem så här är de ju vackra, men buketten i sin helhet ser lite medtagen ut.
Det får bli nya tulpaner på tisdag när vi veckohandlar.

Det blev ingen promenad igår som jag skrev om att jag troligen skulle genomföra. Nä, jag mindes att jag en gång bestämt mig för att motionera, ja det var länge sedan så det är säkert preskiberat, men ändå. 

Den gången jag motionerade insåg jag att jag var allergisk.
Jag blev röd i ansiktet, hjärtat galopperade, jag svettades och kunde knappt andas. Livsfarligt med andra ord.
Alla människor tåler nog inte motion.

Ha en fin söndag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar