fredag 8 januari 2021

flitig fredag




En vacker himmel denna morgon.
Visst lyser det upp lite med en gnutta snö.

Nästan sovmorgon för mig idag. Klockan blev halv åtta innan jag klev upp denna morgon. 
Ganska skönt ibland.
Dags att städa lite i kylskåpet igen. Tänk så snabbt det blir både oordning och lite osunt i kylskåpet, i vart fall hos oss. Men, nu är det fixat och kylen är frisk och fräsch.

Sen blev det en kort promenad med lite bröd till fåglarna i ankdammen. Alla fåglarna var visst på plats idag, förutom gässen. De var nog i någon av de andra dammarna.

Lite gardiner har jag också tvättat idag. Ja, faktiskt både tvättat och hängt upp igen.
Även gardiner blir ju som bekant smutsiga/dammiga.

Nu blir det mer aktiviteter på gengöringstemat....



Det blir kalkborttagning på lite kranar, tvättställ och annat som behöver lite uppfräschning.
Tar så lite tid att göra och jag känner mig så nöjd efteråt.


Nu är snart allt julrelaterat nerplockat och nerstuvat i sina resp. lådor och hyllor.
Endast adventstakarna kvar som får stå, tror månaden ut. Det är ju ganska mysigt med dessa ljus.


Jag tycker jag hunnit med en hel del denna dag, fredag och allt.
Nu känner jag att det kan gå bra att sitta en stund vid ett nytt pussel, detta utan dåligt samvete.

Ett citat kanske......
" Bättre slita skor än lakan" / Engelskt ordspråk


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar