tisdag 26 januari 2021

man kan sakna även en anka.......






Det är åtta år sedan denna gynnaren gick bort. 
Livet varar ju inte för evigt, utan en dag fann vi Donald (Duck) avliden i hönshuset. Så trist. Han var av rasen myskand och höll ordning på mördarsniglarna. En av få arter som äter dessa sniglar om jag förstått saken rätt. Han, liksom de andra fjäderfäna var ett trevligt inslag på vår lilla gård.

Så är måndagen tillända och denna nya vecka börjar ta form igen efter helgens turbulens. Det var en skithelg, ursäkta uttrycket men så var det. Men som sagt, livet går vidare och vi måste följa med.

Här i landet får vi via nyheter och media ta del av att Sverige är ett av de SÄMSTA länderna vad gäller hanteringen av Covid 19.
Patienter väller in på våra sjukhus, värst tycks det vara i Skåne igen.
När ska vi lära oss? Det vill ju till att vi alla följer de rekomendationer som ges.

Igår ringde tandläkaren. Bara en sån sak kan få en (läs mig) ur balans.
Tandläkare och jag är ingen bra kombo.

Känns som jag skulle behöva städa undan lite här i mitt arbetsrum idag. Tycker nog att det finns en del dammråttor som behöver tas om hand.
Får väl se hur det blir med den saken.

Ha en fin tisdag på er därute.

Kanske passar dagens citat/ordspråk......
"Arbete är det mest fantstiska som finns i världen, så vi bör alltid spara en del till morgondagen"










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar