onsdag 6 januari 2021

Trettondagen




Trettondagen idag. Den allra sista av julens helgdagar är här. 
För oss en helt vanlig dag.
Jag låter julen stanna kvar lite till även om jag idag har förberett dess utflytt genom att stryka gardiner som ska ersätta julgardinerna.

Mannen och jag har tagit oss en liten uppfriskande promenad i närområdet. Sakta dalade några få snöflingor mot marken och det kändes så behagligt och skönt. Några barn var ute och försökte bygga snögubbar av den lilla snö som fanns, några åkte pulka nerför någon lite backe som knappt kan kallas backe ens. Vi har ju inte så värst koperat här där vi bor.

I vår lilla trädgård har det redan börjat spira. Under snön kikar nu lite gröna blad fram som så småningom ska bli både påskliljor och annat.
Det är en härlig tid vi nu går till mötes.

Nu ska jag plocka isär pusslet som blev klart igår.


Det var ett roligt pussel att lägga,  men även roliga saker tar ju som bekant slut.
Om någon dag, kanske redan i morgon, startar jag förmodligen upp med ett nytt.



Ja, lite så ser det ut nu när det mesta kretsar kring avstånd och ensamhet'

Ett citat kanske passar...
"Bättre ensam, än i dåligt sällskap" / Svenskt ordspråk

Du får gärna skriva någon kommentar emellanåt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar