lördag 16 januari 2021

som lägst -11




Jo, nu är det vinter även i Skåneland. Åtminstånde kallt, krispigt kallt på ett så där mysigt sätt.. Snö finns, men inte överallt och inte i så stora mängder, med några få undantag.

Hade lite av sovmorgon idag. Vaknat flera gånger under natten med hiskelig kramp och när jag sen slutligen kom till ro var det ju bara att sova på.
När solen skiner in genom fönstren ser man lätt att det behöver dammas och dammsugas lite. Vardagsrummet fick bli uppfräschat lite idag. Damma, dammsuga och torka av golvet, så fick det bli.
Diskmaskinen är igång, tvättmaskinen är igång,  nu ska jag bara dusch  sen blir det nog lite soffhäng. Det blir en renlig dag idag.

Så blev jag än en gång påmind om att jag inte skött det uppdrag jag tackade jag till för evigheter sen. Minns inte ens hur länge sen, men de andra som också deltog är klara sen länge. 
Jodå, det gäller denna gång "tre bilder på samma bokstav som finns i vardag".
Har kommit till bokstaven O.

Osthyvel


Jo, osthyvlar har jag en del, inte mindre än fem styck. Kanske bra att ha.
Denna används dagligen skulle jag vilja påstå. Älskar nämligen ost. 

Ost



Ost är ju också naturligt att ha hemma.
I  mitt hem finns det ofta inte bara en ost utan flera. Älskar ost.
En dag utan ost känns som det fattas något viktigt i mitt liv.


Ordbok


Det var inte så enkelt att hitta ord som började på O och som var fotovänliga.
Det fick då bli Ordbok.
Den enda ordbok jag äger, tror jag, är denna  "medicinsk fickordbok", en kvarleva från mina yrkesverksamma år.


Citatet idag blir...
" Det finns ingen kunskap som inte är värdefull" / Edmund Burke





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar