söndag 10 januari 2021

så var det söndag igen....

söndag, och alla julhelgerna över och det blir normalt igen. Ja nu syftar jag på almanackan förstås

Denna dag planeras en enkel fika med grannarna . En fika vid köksbordet på ett coronasäkert sätt. 
Vi tar verkligen det här med covid 19 och avstånd på riktigt, ibland kanske lite väl på riktigt men bättre för mycket än lite.
För avstånd och restriktioner gäller ju oss "fotfolket", medan det lite finare folket kan härja fritt. Vem och vad jag åsyftar får ni räkna ut själva.

Uppe tidigt i morse och satte igång att baka lite semmelbullar till just fikat.


Att baka släta bullar är verkligen inte min starka sida. Men hur svårt kan det va??
Tydligen för svårt för min del.


Nånting säger mig att bullarna är döbakade!!
Attans också. Men de som är minst döbakade får väl duga, resten blir väl fågelmat.


Jovisst, så var det. Bara göra om och göra rätt. Blev inte helt rätt den andra gången heller men nu har jag inte ingredienser så det räcker till fler ombak.





Bullarna klara, gästerna fått fika.
Nu väntar lite middag och sen soffhäng framför TV:n
Ha en fin kväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar