tisdag 5 januari 2021

Jaktens härskare.......





Lite minnen från DÅ
Denna dag, den 5 januari 2016 begav sig våran röjarkatt Puff ut på jakt. Ett intresse han stundtals ägnade sig åt. Denna gång blev bytet en liten mus. En husmus som vi på inget vis saknade. Tack Puff för att du höll rent i och kring stall och hönshus/gård.

Kanske kan detta ordspråk passa, med tanke på den lilla musen
" Döden är en skuld som ingen kan betala mer än en gång" / William Shakespeare

Nu är året 2021 och det blir helt andra aktiviteter idag.
Det är aning vitt på marken och en minusgrad biter i näsan.
Jo, jag sa ju häromdagen att inga nyårslöften skulle, eller hade avgivits. Kanske ändå ett, jag MÅSTE börja sortera och göra mig av med saker jag inte behöver. Det måste bli så. Skåp, lådor och hyllor är proppfulla. Jag kan inte se vad jag har, för mycket står i lådor i förrådet. Så kan vi inte ha det. Bättring!


Inatt har jag sovit så där. Har drömt en hel del. Har drömt om Bockstensmannen?!
Varför?? Ingen aning!

Det är trettondagsafton idag. Detta firas inte i vår familj, men om man är yrkesarbetande kan det ju sitta fint med lite extra ledigt. Det unnar jag verkligen.
Det känns lite vemodigt ändå, snart är julen totalt slut och plockas så åter ner i sina lådor och hyllor.
Så mycket jobb och planering, så är det så fort över.

Ha en fin dag där ute






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar