fredag 15 januari 2021

köp en tulpan.......


" köp en tulpan annars får du en snyting... så löd textraden på en mycket gammal schlager..
Nu behöver man ju inte ta till våld för att köpa en tulpan, men idag på tulpanens dag är det ju extra mysigt med denna, en av mina absoluta favoritblommor.
Dessa köpte jag häromdagen, kanske inte de vackraste tulpaner jag sett men de får duga. Nya blir det när dessa vissnat.

Imorse ringde klockan strax efter 05, jag hade uppdrag att utföra.
Uppdraget är nu utfört och resultatet godkänt.

I går kväll blev det klart......


pusslet, föreställande Vatikanen. Lite småkrångligt att lägga men kul
Om några dagar tar jag fram ett nytt att försöka få ihop.
Jag sitter inte så länge varje dag så det tar lite tid, men vad gör väl det.
Pussla är för tilltillfället ett stort intresse hos mig.

Svågern blev Covidvaccinerad igår. Nu går det ju trots allt framå.
Snart blir det kanske vi övriga 70 + tur.

Denna supervackra vinterdag med stor sol, vindstilla och minus 7 grader hoppas jag kunna gå ut en stund i eftermiddag. Mannen är iväg till hästarna så jag inväntar väl honom. Så får vi se om kanske något annat spännande kommer emellan.



På tal om intresse.... dagens citat
"Det finns inget ointessant ämne,det finns bara ointresserade människor" / G.K Chesterton

Ha en fin helg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar