torsdag 3 augusti 2023

04.20 en vanlig torsdag


Tidig morgon och Guldkatten är redan ute och håller koll.
Min sovtid denna natt var 3 timmar och 25 minuter, inte mycket men så blir det ibland. 
Strax innan halv fem hade han tagit plats på sin favoritplats. Här har han koll.
Själv sitter jag vid köksbordet med ett glas treo och hoppas att huvudvärken snart ska lämna.
Vädret är grått och mulet, regnet hänger i luften men det är ändå behaglig temperatur. Det blir nog ändå en bra dag. 

Igår ringde veterinären hit och berättade om de prover som förra veckan togs på Guldkattens böld. Absolut inget att vara orolig över. Helt ofarlig och inget avvikande kunde hittas. Det rör sig om en talgknuta och enligt veterinären kommer han att leva lyckligt länge än. Hon skickade även med en hälsning till honom???? Nåja, det viktiga var ju att katten är frisk.

Senare idag ska jag, mannen och våra hästkompisar  ( nu menar jag inte djuren utan människorna) käka lite lunch på stan. Det blir en tur till Lund denna gång. Ser jag fram emot. Man kan kanske kalla det för en utflykt, om än inte så långt.

Igår var det spelkväll. Resultatet? Ja, en till mannen, en till mig. 
Kan inte förstå varför jag alltid är så hungrig när det är dags för sängen? Så även igår kväll men inget fanns att tillgå så det blev till att lägga sig "hungrig".
Att det inte blev något beror inte på tomma skåp nä då......


Men, jag hatar att gå ut i köket på kvällen för att jag är sugen på nåt att äta och det enda jag hittar är ingredienser!

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar