torsdag 24 augusti 2023

lunch med tjejerna

Solen skiner och kvicksilvret står på 22 grader.
Igår var det ungefär detsamma. Då var jag och två av mina väninnor ute och tog en lunch tillsammans. Så brukar vi göra stundom.
Igår var det Tegelberga Golfkrog som serverade oss. Vi började med en god och valfri sallad. Gott bröd och fräscha grönsaker.


Huvudrätten som serverades igår var viltfärs med smaskig sås och hemlagat mos. 


Det var även efterrätt. Inlagda päron med punchgrädde. Gott, med lite 70-tals feeling.
Idag blir det till att käka hemma, här på Casa Prelata. Men, efter en minst sagt stadig frukost är det väl mer tveksamt om det blir någon middag idag. Det blir nog bara något lätt bort mot kvällen. Men, jag köpte med mig hem från affären idag, härligt nybakade kanelsnäckor som kan komma att sitta fint till eftermiddagsfikat.

Jag har också hunnit med att besöka frissan som befriade mig från allt för mycket hår.
Lite andra ärenden blev det också.
Nu känner jag mig klar för dagen. Nu återstår bara det trevliga. Några sidor i min bok, nytt pussel och så lite gammla repriser eller streaming på TV.

Ha en bra dag ni också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar