onsdag 30 augusti 2023

lill lördag


Mitt i veckan eller lill lördag som vi sa på den tiden jag var ung. Det var dagen när halva arbetsveckan gått och det togs en extra tur till dansbanan eller biografen. Numera tror jag inte det är så. Nu rinner nog dagarna snabbt vidare och vi med dem.
Det sas ju en gång att med datorerna skulle vi få mer tid och massor av papper skulle sparas. Hur det är med pappret vet jag inte men mer tid har vi då inte fått. Stressigt och jäktigt som aldrig förr.
För att njuta av dagen tog jag en hyffsat tidig morgonpromenad i vårt närområde


Vattnet på den lilla dammen ligger spegelblankt och inte en rörelse i trädtopparna.
Det är sådana här morgnar man vill ta en runda i naturen, om man nu kan kalla vårt närområde för "naturen".

Strax intill dammen betar ett gäng gäss, idag åtta stycken, så fridfulldt i det daggvåta gräset. När jag gick förbi ut på min runda fanns även ca åtta till änder här och betade. Dessa hade nu gett sig av till annan plats. Kanske till någon av dammarna.


Det blir en härlig dag idag. Det är jag nog säker på.
Jag har just satt på en maskin tvätt som snart ska få hänga därute i trädgården och torka i den svaga brisen. Inte mycket går upp mot soltorkad tvätt.


Det är min mors dödsdag idag. 



Liljekonvaler var hennes älsklingsblommor. Hon älskade det lite nakna och spröda hos dessa underbara blommor. Sänder en tanke och en önskan om en bukett liljekonvaler till henne där i himlen.

Det var allt för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar