tisdag 1 augusti 2023

kräftans tid


Så är det då dags för Augusti att göra sitt intåg. Med regn och fukt tog den idag över av Juli .
Det är ju kräftans tid nu. Inte för att kräftor hör till mina favoriter men vem vet var en liten kräfta kan gömma sig?
Här har den visst gömt sig bland våra vindruvor på Ingatorp när dt begav sig.

Idag har vi besökt våra före detta grannar i deras nya hem i Skurup. Ett stort rymligt hus med massor av plats. Ett gigantiskt kök som jag inte skulle tacka nej till. Fina och trevliga människor som vi verkligen önskar allt gott. Att dom kommer trivas i sitt nya hus är det inga tvivel om.

Nu blir det, som vanligt, en power nap på soffan och sen, ja....vad vet jag.
För övrigt vräker regnet ner så allt är blött och otrevligt. Fortsatt tråkigt efter en natt som kunde varit betydligt trevligare och vilsammare. Först drömde jag att min säng var väldigt smal, så smal att det inte gick att vända sig. Då skulle jag hamna på golvet. Därför låg jag kvar i samma ställning, på samma sida ett alltför bra tag innan jag slutligen steg upp och tog en kissepaus. Sen vaknade jag av huvudvärk. Bara att gå ner och ta verktabletter. När morgonen sen var här kände jag mig inte superpigg. Därför kommer det kännas toppen med en lite sovastund på soffan.

Nu hoppas jag ni alla därute har en härlig eftermiddag och kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar