torsdag 10 augusti 2023

väntar in bättre tider

Sommaren tycks redan ha övergått till höst. Stormen har bedarrat, renet av nästan upphört men det är kallt. Höstkallt! 
Vad passar då bättre än att ligga och slappa framför TV:n?  En hyffsat bra aktivitet tycker Guldkatten.

Sämre saker finns. Själv tycker jag att jag varit lite duktig idag. Mannen hos hästarna så jag bestämmer själv (gör jag annars också visst). Det har blivit en maskin disk och en maskin tvätt. Sen naturligtvis lite gamla repriser på TV, och telefonsamtal med två fina väninnor. 
Dags för oss att planera lite aktiviteter och utflykter nu när hösten snart är här på riktigt. 
Det enda tråkiga med detta är väl att jag hunnit få i mig allt för mycket godsaker i form av kakor, goa mackor och lite choklad. Men, det gäller ju att ligga i om man ska hålla vikten.

Igår var det spelkväll med grannarna. Hur det gick? Så där. Tre spel, två vanns av mannen ett av mig.

Men fikat var helt ok. Vi bjöd på våfflor, sylt och grädde.

 


Så har mannen namnsdag idag. Lars! Han kommer firas med en ynka bit drömrulltårta när kvällen närmar sig. Om jag inte käkat upp hela.

Ja, det var nog det hela. Finns inte så mycket att väntilera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar