fredag 11 augusti 2023

bort med det gamla in med det nya




Så har då äntligen detta blivit klart. Trevligt motiv och mestadels trevligt och kul att lägga även om det var lite svårigheter här och var. Nu lämnar jag detta och dags för ett nytt att beträda pusselmattan. Väldigt rogivande och avkopplande med pussel måste jag säga. Hjärnan måste va påkopplad och det är nyttigt.

Vädret är idag hyggligt och ett fotbollsvm pågår har jag förstått. Sverige är med och som jag även förstått går det bra för det blågula. Lycka till!

Det är fredag idag och första arbetsveckan efter semestern för många. Blir nog skönt med lite helgvila.
Mina aktiviteter idag blir not till att baka rulltårta. Horsekeeper vill ha rulltårta och så ska det bli.
Baka är nog vad jag tar mig till när jag känner mig aktiv. Andra aktiverar sig genom att lära sig något, t.ex genom kurser eller cirklar. Vill jag lära något googlar jag. Har jag nämnt att jag är lat? 
Har jag tråkigt kan jag nog också tänka mig att baka, annars ringer jag till grannarna och bjuder in till kortspel. 
Om jag skulle göra något bara för mig själv kan det bli antingen ett mysigt café eller helst går jag på loppis. Älskar loppisar.
Men, om jag skulle prova på någon ny aktivitet skulle jag kanske testa golf. Ja, det låter kanske helt rubbat i era öron och kanske även i mina, men, ja kanske kanske.
För väl börja med att gå ut och kolla på någon som spelar. Luncherna på golfrestaurangerna lär ju va goda.

Ha en härlig helg, vad ni nu väljer att göra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar