torsdag 31 augusti 2023

sista dagen i augusti



Så har augusti kommit till slutet. Sista dagen  och det bjuds på regn och rusk.
Låt gå för den saken. Jag stannar inne och försöker roa mig på bästa vis.
Ute på vår alllmänning i vårt område står detta magnifika träd. Kan undra hur många hundra år det levt där .

Kom till att tänka på saker och händelser som vi ofta repeterar. Det jag repeterar varje dag 
( precis som så många andra) är ju tandborstning. Men ibland nöjer jag mig inte med två gånger per dag det kan bli både tre och fyra gånger om det vill sig.
Filmer repeterar ( se om) jag sällan men väl serien "skenet bedrar", en helt ljuvlig serie med så många fantastiska skådespelare.
Sen finns det också saker i mitt liv soom jag inte lär mig. T.ex delar av min telefotn men det är helt av ointresse.
Lärde mig något utantill vet jag inte när det var. Kan knappast va alla lösenord som jag har till än det ena och än det andra.

När jag ändå satt här med mina tankar började jag tänka lite på hästar som inte tänker på så ofta. Alf Gerdasminde är en av dessa. En travare vi köpte i Danmark. Vad jag minns var det en hyffsad talang men som av olika anledningar gick tillbaka till Danmark och uppfödaren. Likabra så kanske. Det enda minne jag har av honom är hans boxskylt.......


nu är det ju ett tag sedan så jag kanske är förlåten att minnet sviker.
En annan pålle från det förflutna är en ridhäst vid namn BonBon. Namnet är i stort sett det enda jag minns av henne. Nåja, ett brunt halvblodssto också. Men sen minns jag inte mer. Inga foto finns heller men det är före Alf Gerdasmindes tid, så det får bli bli enlånad bild.



Det var allt för idag. Nu blir det en promenad, att köpa lite kattmat och så dags att laga middag. Kättfärslimpa med tillbehör serveras ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar