tisdag 22 augusti 2023

finbesök


Idag är han här. Rockie! Det är faktiskt riktigt roligt att låna honom ibland. Han är kul och pigg på det mesta. Nåja, Guldkatten är av en helt annan uppfattning. På natten smyger Rockie upp i soffan och sover skönt och gott. Så tror han att vi inte kommer att märka något, för i soffan ska man ju egentligen inte ligga om man är en hund. Han är nöjd med tron att han lyckats lura oss.

Igår var det operation av mannens andra öga. Det hela gick snabbt och smärtfritt ( har i vart fall inte hört något annat). Hela proceduren tog mindre än en halvtimma. Nu väntar ytterligare tre veckor med ögondroppar sen ska ha se som en hök. 

Så är ännu ett pussel klart....


ett kul pussel att lägga. Först tänkte jag inte lägga det, jag tyckte det såg så tråkigt ut. Men så tänkte jag ge det en chans, och så var det så roligt. 
Nu blir det till att ta fram ett nytt, men det får vänta några dagar. Jag har ju ingen brådska.

Idag ser vädret inte så inbjudande ut. Det blir ingen läststund i trädgården skulle jag tro. Nä, det blir nog en macka, en kopp te och någon gammal repris att streama på tv:n. Men, det duger gott. 

Ha en fin dag och gör vad ni vill eller måste.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar