onsdag 9 augusti 2023

baka, baka liten kaka

Visst blåser och regnar det lite mindre idag men det är ändå ett "skitväder" om ni ursäktar uttrycket.

Eftersom det ändå är rulltårtansdag idag så klev jag upp med förutsättning att idag ska det bakas en rulltårta.

Jo, jag valde denna gång att ge mig på en så kallad drömrulltårta. Alltså en sån där choklad med smörkräm ni vet. 
Nog har jag gjort snyggare rulltårtor men det går i vart fall att se att det är en rulltårta. Jag vet person som gjort mindre igenkännande rulltårta. Jag nämmner inga namn för då blir horsekeeper ledsen.


Häromdagen pratade vi, mannen och jag och några vänner om en viss händelse. Händelsen var när barnbarnet Julia, snäll och hjälpsam som hon är, skulle hjälpa stallkatten Knut-Olle, eller Knott-ålle som hon valde att kalla honom, genom kattluckan.


Tydligen behövde katten lite vägledning att hitta rätt. Underbara unge och härliga katt!
Knut-Olle är en av de katter som blir svår att glömma. Han gjorde allt för att sabotera linlöpning och tömkörning av våra unghästar. Han var alltid med = alltid i vägen. Ett under att han inte kom till skada.

Nä, nu tror jag bestämt att det är dags för lite frukost. Två mackor och ett glas vatten. 

Ha en fin dag, trots regn och rusk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar