fredag 18 augusti 2023

Drömmar



Idag har jag namnsdag och det firar jag med ny bok och glassbåt. Inte illa faktiskt. Sitter ute i solen och njuter av vad som nu är kvar av sommaren.
Boken är inte ny i den bemärkelsen att den är nyköpt, nä den är ny för mig. Duger gott så.
Glassen är redan uppäten så den kom inte med på bild men ni får väl tro mig på mitt ord.

Det finns inte mycket på tv som jag känner någon större längtan efter att titta på. Fick tips igår av en väninna om någon film, minns inte vad den hette, men det handlar om någon fiktiv värld. Fantasy och liknade är jag inte så mycket för så det blir inget med den filmen.
Tycker annars att jag själv är bra på att komma på ideer av skilda slag men just nu är det liksom idetorka i huvudet.
Jag är en realist och därför vill jag gärna ha något realistiskt.
Men visst går det ännu att drömma. Förr drömde jag om en så kallad långsemester förslagsvis i spanien. Dessa tankar och drömmar har jag nu lagt på hyllan. Vem vill fara ut i dessa tider.
Om drömmar kunde slå in skulle min dröm vara att det kunde bli fred på jorden och att alla människor var lika mycket värda. Ja, det kan jag nog får fortsätta drömma om. Kommer nog aldrig att ske.

Jag återgår till trädgården och boken.
Ha en underbar helg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar