tisdag 29 augusti 2023

jag vill på utflykt


Jag har tagit lite ledigt från bloggen några dagar. Kanske har jag tappat intresse för att printa ner rader från mitt liv varje dag. Kanske dags att sluta.
Även denna dag är det mulet och grått. Regnet hänger i luften och jag längar efter något trevligt. Kanske en busstur? Nåja, får väl se hur det går med den saken.

I vart fall var jag och några andra ute på utflykt den 29 augusti 2019, alltså 4 år sedan. Jo, vi har varit ute sen också men denna dag gick vi kloster...


Att besöka klostret i Ystad var både intressant och roligt, även om det inte var det intressantaste och mest minnesvärda klostret jag besökt. Vi hade i vart fall en mycket trevlig dag och vädret var, som syns på bilden strålande.
Efter en klosterrundvandrig blir man hungrig och mat skulle letas upp. Förslag från någon var "Blå huset" som skulle servera en utmärkt fläskpannkaka.



Ja, det var ingen överdrift. Den var supergod. Den skulle jag gärna ätit fler gånger, men jag tror tyvärr att restaurangen inte längre finns. Synd!
Mycket bra försvinner, men i sanningens namn tillkommer också en hel del bra saker. Gäller bara att hitta bland utbuden.

Nu ska jag ner till köket och koka höstens första soppa. Det ska bli kycklingsoppa. Blir säkert gott.

Ha en br dag ni alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar