lördag 12 augusti 2023

är sommaren tillbaka?


Ja, om sommarens återkomst kan man undra. Idag har det varit så soligt och varmt att jag suttit en stund, ca 1 timme, i trädgården och gjort ingenting. Mannen har klippt gräset utan att behöva klä sig i vadarstövlar. Bara en sån sak. Förvisso har mannen också kastat alla sommarblommorna. De såg förskräckliga ut. och nästan vattendränkta. Vi får klara oss utan uteblommor till det är dags för lite kryss. Men, säg den glädje som varar beständigt. Det hotas med regn mot kvällen, ja kankse till och med åska. Åh vi som ska grilla med kompisar ikväll. Bara korv men ändå. Ja, det går nog att fixa. Det finns ju parasoll.

Idag har mannen och jag också hunnit med en loppisrunda. Inte mycket blev köpt men ett nästan nytt och oanvänt stekjärn till svågern blev det. Priset var satt till 50 kronor men mannen prutade och fick det för 30 kronor. Det är väl ett pris som inte är så illa.

Till något helt annat nu. Jag skulle så gärna vilja ha mig en sidenblus! jo, har haft någon i min ungdom och det är så skönt att ha på. En vacker sidensjal skulle också duga. Det blir väl till att leta.

Nu ska jag lämna er i helgfrid. Jag går ut en sväng och kollar om sommaren är kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar