onsdag 16 augusti 2023

tokstolle.....


Sommaren är visst här igen. Åter en varm och solig dag idag. Det säger vi ju inte nej tack till. Men, det märks att kroppen inte är så van vid värme. Svettas och får aningen huvudvärk. Så har jag det. Mannen går runt iklädd solglasögon men väljer att gå runt inimhus. För ljust!!

Ja, mannen och jag har hunnit med ett loppisbesök också idag. Dagens loppisfynd blev dessa snygga och härliga matskedar....


Så hade jag tankarna på att skriva lite om hundar jag minns. Nu föll valet på Rockie. Ja, Rockie minns jag. En smågangster som ingen kan tycka illa illa om. Alla måste älska honom.

Så här kunde det se ut en av de första gångerna han fick besöka kusinerna på landet.
Vet inte om Frank älskade honom men han hjälpte till med uppfostran.

Rockie kunde också vara så här tillgiven och visa upp sig från sin allra bästa sida. 



Vankas det bara lite godis kan man väl offra sig.
Rockie, en toppenhund med mycket motor. Eller, allt för mycket motor. Lite mindre energi skulle inte skada. Ett är då säkert vi gillar och älskar den här jycken.

Nä, nu ska jag göra ett nytt försök  i värmen med hjälp av en bok. Ny bok idag. Tröttnade på Mons Kallentoft och Jävulskäftar.
Ha en fin kväll



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar