lördag 5 augusti 2023

idag tar jag det lugnt


Tävlingar på Klampenborg och mannen har lämnat mig hemma för att själv åka iväg till tävlingarna. En av våra hästar ska med, en struken. Det är en stor dag på galoppbanan där idag, det är Danskt Derby. Massor av mäniskor väntas dit och jag tror det blir en spännande dag.

Efter grillkväll igår har jag sovit dåligt och känner mig aningen utslagen. Då är det tur att soffan och TV:n finns. Det finns ännu kvar några praliner som jag kan muffa i mig om jag så vill.
Att käka praliner främjer kanske inte allmäntillståndet, men det kan va gott. Man får ju inte heller bättre kondition. 

Att man stelnar till när man blir äldre är ju känt. Någon sa att om man från stående kan nå sina tår är det ingen fara. Då kan jag känna mig trygg, för det klarar jag ännu av.
Annars gör jag väl det mesta aningen långsammare, men å andra sidan så har jag ju inte brottom.
Jag tänkte att jag snart skulle återuppta mina korta, men välbehövliga, promenader. Får väl se när det blir.
För övrigt känns det viktigt att behålla sommarkänslan så länge det går. Sitter gärna ute och läser en stund varje dag. Det finns inga konkreta planer för hösten, så jag tar dagen som den kommer.
Får jag någon med mig skulle jag kunna tänka mig en resa.

Nu vill jag önska er alla en trevlig helg. Håll fast sommaren!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar