onsdag 24 februari 2021

Denna vackra vårvinterdag....




Rensat, slängt och städat kylen. Det är vad jag gjort nu på morgonen efter en helt underbar promenad. Vädret är sagolikt och jag bara tänker på VÅR!!
Än är det kanske för tidigt att dra på vårkänslorna men det är på gång.

Mannen och jag gick en sväng förbi ankdammen i morse, något som vi ofta gör. Denna morgon var inte sig lik. Brödet vi hade med till änderna skapade ingen rusning precis. INGEN av änderna simmade fram till brödet! Detta har jag aldrig varit med om förut. Varför detta ointresse för mat? Ja, det kan man fråga sig. Får väl se om hungern är större vid nästa besök.

Stundtals tänker jag att det vore bra att dra ner lite på godis och sötsaker. Mindre sötsaker och kakor sägs ju ge mer enegi. Nu är en sådan stund. Men det känns helt övermäktigt. En vän till mig sa igår, "ta en kopp kaffe och tänk på något annat så piggnar du till" Nu är det ju så att jag inte dricker kaffe alls. Jag vet att jag inte blir piggare av kaffe....det är GODIS jag behöver.

Jag kanske tar ännu en promenad idag. Får se hur det blir
Nu blir det i vart fall lite pussel. 
för ......



Kram på er.
Håll avstånd och håll ut


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar