söndag 28 februari 2021

tack, och hej då





Februari lämnar oss.
Du har varit en helt ok månad. Vintern kom och skrämde upp en del av oss rejält med oro om halt vägläg och snöhinder. Jag tror det gick ganska bra ändå. Så släppte du fram våren. Tidigt och så efterlängtat.
Corona-pandemin har vandrat upp och lite ner.
Själv har jag burit på en del oro i kroppen en tid. Vet jag varför?? Kanske, kanske inte. Det får tiden utvisa.


Några få minuter över fem i morse var natten förbi för min del. Dags att kliva upp. Kan väl inte säga att jag sovit dåligt, men för lite. Allt för kort om jag ska va ärlig.
Nu, när klockan är 06,43 har jag tömt en välfylld diskmaskin, stuvat in i tvättmaskinen och satt igång densamme, tagit min första frukost, plockat undan lite småprylar från vardagsrummet, släppt ut och in katten, löst några ordslingor i mitt korsord och ja, nu sitter jag här.
Det blir nog en bra dag det här.

Snackade med en bekant och väninna till mig igår. Vi pratade om DÅ.... då när vi var unga.
Hennes fråga, vad jag köpte för mina första egna pengar??
Tror mig bestämt veta att det var skor. Högklackat, stilettklack. Det var så snyggt, och faktiskt bekvämt att gå i. Mitt "nästan" första jobb var just i en skoaffär, kanske därför valet blev just ett par snygga skor från Rosanders sko.

En fundering jag har.... Om jag bodde på Mars skulle jag bara väga en fjärdedel av vad jag väger på jorden. Alltså är jag inte tjock. Jag bor bara på fel planet.


Eftersom vi numera inte har någon hund, är det kanske en sådan skylt vi borde skaffa?


Detta får bli mitt bidrag denna skyltsöndag ( utmaningen jag antog förra veckan 0ch så när redan glömt av)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar