tisdag 23 februari 2021

uppe med tuppen.....


Klockan visar 04.17 och mitt huvud sprängs visst snart i bitar.
Inte det mysigaste att vakna med huvudvärk. Lika bra kliva upp.

Två värktabletter och ett glas vatten senare tog jag mig ut till vår postlåda där paket väntade. Early bird hade levererat. Redan 03.39 fanns mitt paket hos mig. Fantastiskt, men är det nödvändigt att vi får våra försändelser så tidigt. Tänker på de stackare som måste upp långt innan tuppen för att göra oss glada.

Igår var en annan dag. Då var jag, för ovanlighetens skull, med på träningen. Det var ju fint vårväder så det var ju rätt dag att ge sig ut på ett annars blåsigt Jägersro.
Första gången jag såg vår "nya" häst Melwin in action.


Melwin är hästen närmast i bild. Den andre är Bergheim, vår gamle kämpe.

2014 den 23 februari var det kala grenar men vår i luften här på Ingatorp


Katten i trädet heter Ingalill och var en nyfiken och glad liten kattflicka.
Tyvärr förolyckades hon i ganska unga år.


Betydligt äldre blev denne herre som vi minns så väl. Ja, faktiskt ALDRIG glömmer


2019, samma datum njöt han av våren här i vår lilla trädgård.


Jag tycker nog att vårgräset kommit något längre då.
Att rulla sig tillhörde Charleys favoritsysslor.



Men även att bara ligga och ha det bra.
Puss på dig, älskade hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar