fredag 12 februari 2021

Darwin...






Det får bli en tulpan till minne av Darwin som skulle fyllt 212 år idag, mest känd för sin evulotionsteori.

Nåja, åter till vardagen och det som berör mig och mitt dagliga liv.


Så här beter sig en av våra kökslådor numera.
Känns lite som den tröttnat på att hela tiden bli dragen fram och tillbaka. Den har börjat göra motstånd. Jag kan förstå, den måste hela tiden vara alert och smidig och snabbt ta sig antingen ut eller in. Tungt lastad är den nog också. Mannen som är ganska händig har försökt åtgärda, men lådan har liksom gett upp. Vill inte mer. Här krävs nog störra insatser. Experthjälp är påkallad och kommer väl inom sinom tid.

12 grader minus är vad som bjuds denna dag. Till detta en stor gul sol. Vädret gör en faktiskt glad och på gott humör. 
Jag tog mig an ett förvaringsskåp idag och se där. Där hittade jag denna fina reflexväst


Det är en sprillans ny hundreflex.
Synd att bara kasta bort. Får väl höra mig för om Rockie kan ha den. Tror kanske inte det men fråga kan man ju.

Här hemma råder ett stilla lugn. Mannen är iväg med hästarna och jag slöar framför dumburken.
på pusselfronten är det stiltje. Attans sånt besvärligt pussel jag fick tag på denna gång. Har inte ens fått ramen klar på tre dagar.

Det är fredag, det är "på spåret" och det är alla hjärtans dag på söndag. Vad kan gå fel. Det blir en bra helg.

Ha det fint och håll värmen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar