fredag 5 februari 2021

vi jubilerar idag




Den här bloggen firar idag 10 år! 
Tänk tio år har jag petat ner några rader så gott som varje dag. Innan dess fanns det ett par andra bloggar i mitt liv, men dessa kom jag inte särskilt bra överens med. Valet föll så småningom på denna och nu har vi hållit ihop i tio år. Visst har det varit en del meningsskildaktigheter och missförstånd oss emellan men än håller vi ihop.


Ja, då kanske man skulle baka något idag för att fira.
Det är ju nutelladagen idag men baka blir det nog inte.



Länge sen jag bakade med Nutella men det får nog vänta lite till.
En kort promenad i det vackra vintervädret skulle nog platsa bättre. Nu får jag väl se hur det blir med den saken.

Så är det det här med att brev och post ska, i våra postnummer, nu endast delas ut varannan dag. Tisdag och torsdag ena veckan och måndag, onsdag och fredag nästa vecka. Detta började gälla från och med den 1 februari, men den gångna veckan har vi fått post varje dag......vilket vi mig veterligen aldrig tidigare fått. Fattar ingenting men det gör väl inte PostNord heller.

Frågor och spekulationer kring Covid vaccinet rullar på som tidigare. Ingen blir väl klokare av detta.
Vacciner, digitala pass, nedstängningar och restriktioner.
Nån går före i vaccingationskön och vaccinet räcker inte.
Nää, jag orkar inte följa slaviskt längre.


Det är fredag och snart ringer helgens klocka....
Vad ni ska göra vet jag inte. Själv ska jag göra så lite som möjligt.






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar