onsdag 3 februari 2021

mitt i veckan....







.... vad betyder det när alla dagar är så gott som lika.
Det är en ganska mulen dag här utanför mitt fönster. Som gjord för filosofiska tankar.

Jag har ju som jag tidigare nämnt inga nyårslöften men jag har nog detta till trots bestämt mig för att försöka slimma mina månatliga utgifter något. Jag är en obotlig shopaholic. Köper mer än jag förbrukar och behöver. Detta har blivit extra tydligt efter varje gång jag t. ex. städar kylen (och det gör jag ganska ofta). Då slängs det både det ena och det andra. En del saker som gått ut i datum, annat som jag inser att jag inte gillar och så något som är påbörjat men saknar rätta smakupplevelsen.
Jag köper också på mig saker som jag tror mig behöva men som sen, kanske flera år senare, visar sig va onödiga inköp och som aldrig blivit använda. Kanske inte ens uppackade. Har till och med hittat saker jag inte ved vad de är till. Jag får helt enkelt skärpa mig. Jag är ju trots allt pensionär och har därmed inte samma behov av allt.



Jag kan dock inte förneka att jag gillar, nää älskar, att shopa. Gärna på nätet, att få paket är barnsligt roligt.
Denna dag blir nog inte annorlunda. Liite shoping kan det nog bli, men sen, sen ska jag börja med mitt ekonomiska tänk. Kanske redan i morgon.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar