lördag 27 februari 2021

vintern rasat......

En sång som så mycket förknippas med Lunds studentkår och är en hyllning till våren.
Ja, att våren är här går väl inte att ta miste på.
I var täppa och trädgård är det nu ganska mycket aktiviteter. Även här faktiskt. Igår, som jag berättade då, sattes vårbruket igång och blev faktiskt även slutfört. penseerna är på plats med andra ord.

I dag är en annan dag och jag har plockat undan det färdiga pusslet från i förrgår och tagit fram ett nytt. Ja, det ska inte börjas läggas ännu för först blir det en bok.
Pusslet, ja vad ska man säga....


1009 bitar som ska passas ihop till ett motiv.
Vilket motiv har jag ingen aning om för det finns ingen förlaga. Jag vet alltså inte vad det ska bli.
Tror det blir ganska knepigt, men jag ska ge det ett försök innan det kasseras och plockats bort ur min lilla samling.

Förövrigt går allt ganska stilla och lugnt fram. Inga stora händelser här inte.
När jag inte pusslar, läser eller korsordar fördriver jag tiden med Tv och att moffa i mig allt gott jag kan komma över. Detta är då rakt inte bra. Vågar inte kolla mitt blodsocker inför kommande läkarbesök.

På tal om mat, så är det nog dags för en fika nu.
Hörs gör vi kanske imorgon


Hej och hå, kämpa på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar