fredag 26 februari 2021

vårbruk....

Vårbruket är igång här på Casa Prelata.
Det gäller att hänga på trenden.
Gumman tö är ju ute med kvasten så nu är det nog dags.
Imorse, ganska tidigt, fick jag iväg mannen till handelsträdgården som aviserat att nu var de första vårblommorna klara att byta adress.

Nu finns de i sina lådor här hos oss. Hoppas de tar sig och blir stora starka individer som vi slipper skämmas över.



Nu är det ju ganska lång väg kvar innan det blir någon blomsterprakt att glädjas åt, men ett litet steg i taget
























Så här ser min övervintrade Mårbacka ut. Mest för att den faktiskt inte övervintrat i ordets rätta bemärkelse. Den har tronat här på fönsterkarmen i arbetsrummet hela vintern. Måste erkänna att jag inte blivit ledsen om den gått hädan.


















Nog om detta.
Idag är det ju som bekant fredag och en härlig helg står för dörren, som man säger.
För mannen och mig är det ju inte någon större skillnad.
Någon frågade" vad är finast med ditt hus/boende? Hmm, ja vad gillar jag mest.
Att två av barnen bor i samma kommun som mest 1 km. bort. Gångavstånd alltså.
Även att vi har så fina grannar rakt igenom.
Med dåliga grannar kan man ju ha hur fint som helst men ändå vantivas.
Ska jag bara ranka det inomhus och materiellt är det nog möjligheten att komma ut i egen täppa om så önskas.


Ännu håller Covid 19 oss i hårt grepp. Restriktioner gäller fortfarande och kan eventuellt utökas.
Det blir nog ett tag innan vi kan leka "ryska posten" ( handtag, famntag, klapp eller kyss)

Igår kväll blev detta pussel klart.

  

Har stundtals varit lite klurigt och har gjort att jag några gånger kört fast. Då gäller det bara att ta en paus, kanske till nästa dag, och sedan komma igång igen. Det brukar funka.

Nu blir det några dagars pusselvila innan nytt pussel ska läggas. Det finns en bok jag gärna vill läsa nu.

Kom ihåg  "Man ska mena allt man säger, men man behöver inte säga allt man menar"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar