söndag 14 februari 2021

Alla hjärtans dag





Valentin har namnsdag och det är alla hjärtans dag.
Vad passar väl då bättre för mig än att ha ett hjärtepussel på min blogg en dag som denna. Pussel är ju lite av min hjärtesyssla just nu.

I morse, alltså ännu tidigare än nu, slogs jag av att det blivit så mycket ljusare på morgonen nu jämfört med för bara en månad sedan. Känns verkligen underbart. Kanske vi trots allt går mot ljusare tider.


Det har ju som bekant varit kallt, riktigt kallt, några dygn nu, men igår kom solen och med ens förändrades allt. Vi hade 11 minusgrade ute men i vårt uterum var det vår.


Jodå, 17 plusgrader!!   
Det kändes så gott, om än lite overkligt. Men det var sant.
Hoppas på snar värme och mera sol. Det vill vi ha och det behöver vi.

Ett år av Covid 19.
Ska det aldrig ta slut? Har i ett tidigare skede bestämt sagt att vaccinera mig ska jag inte. Detta har jag omvärderat  nu och insett att det kanske är just det man ska, eller måste, göra. Nu väntar vi bara på vaccinet.

Så var det ju Mello igår.
Ja, vad ska man säga?? Enligt mig, inte bra någonstans!
Jag har svårt att se storheten i dessa bidrag. Kan jag möjligen skylla även detta på åldern.


Nä, mina vänner.
Det finns mer te och jag tar nog gärna ytterligare en kopp rykande varmt gott te

Önskar att ni alla får en hjärtligt fin alla hjärtans dag och grattis Valentin på namnsdagen









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar