onsdag 10 februari 2021

Tankar och funderingar



Snöovädret som utlovats (hotats med) uteblev. Men kylan kom och ser ut att stanna. Ca 4-5 minusgrader är det just nu och fullt aceptabelt. Solen skiner och en promenad hade varit helt rätt. Nu blir det inte så, det har jag bestämt.
Det som är positivt med denna kyla kan väl vara att det är väldigt myggfritt!!

Jag har en del saker som behöver göras och åtgärdas här hemma och egentligen är det ju bara att sätta igång. Men, nu är det en sådan dag när jag INTE vill ta mig för någonting. Jag känner mig med andra ord för LAT.
Något gnager i mitt sinne. Något är inte rätt, eller kanske helt fel.
Jag tillhör de personer som tror mig "känna på mig" saker som ska eller har skett. Kanske aningen synsk skulle någon kalla det. Det är så det känns i mitt huvud nu och har väl gjort någon tid. Jag vet i vilken riktning, men det kommer jag självklart inte att avslöja här.

Jo, jag vaknade med en otäck huvudvärk i morse.
Vid sängdags igår kväll skulle jag kika lite på TV och höjde därför huvudänden på min säng ganska rejält, nästan sittande. Problemet var nu bara att jag inom fem minuter hade somnat och sov så där hela natten. Detta skapar problem för mig då jag har två halskotor som sitter aningen snett och skaver mot varandra. Huvudvärk var därför oundvikligt.
Så klart avhjälptes detta ganska snabbt med två verktabletter som intogs tillsammans med mitt morgonte. Men, enligt min akupunktör ska jag inte utsätta mig för sådant för att slippa den otäcka värk jag tidigare blivit behandlad för. Nu får jag allt skärpa mig.



I går kväll fick mannen och jag finbesök.
Ja, egentligen känner vi inte varandra men ändå kom hundens matte och ringde på för att vi skulle få kela lite med hennes hund. Ganska gulligt om ni frågar mig


Mannen har nu, på kort tid, lärt Alfons att tigga och det klarar han galant.
Hunden, Alfons, tycktes trivas med sitt besök och återkommer säkert inom kort.
Kanske vi (läs mannen) inte skulle lära hunden att tigga???



Ett litet ordspråk, kanske
" Om du kan skilja på goda råd och dåliga råd, så behöver du inga råd/ okänd








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar