fredag 19 februari 2021

grå dag......




Grå fredag, men likväl fredag.
Varför inte festa till frukosten lite med en glassbåt? Så gjorde i vart fall jag denna fredag som bara går i grått och blött.

Bara för att det är knäckbrödets dag behöve jag inte käka knäckis hela tiden


Igår var jag med om ett teams möte, ett ganska rörigt möte som det var svårt att följa tråden i. Kanske var det bara denna första gång, blir nog bättre framöver. Kanske mer svårhanterat när man är 14 deltagare som nästan alla är ovana vid denna form av möte.

Det här med att blogga tycks va något bara för ungdomen. När jag ibland nämner att jag bloggar, får jag konstiga blickar och kommentarer i stil med " vaa, bloggar DU" . Skulle det va så konstigt att en 70+ bloggar? det är ju vi som har erfarenhet och därmed stoff att blogga om.
Jo, erfarenhet och stoff har vi nog, men har vi något  som är läsvärt att dela med oss av?

Hur som så avser jag fortsätta ett tag till med min lilla cyberdagbok.

ibland fotar jag saker och ting som normalt inte är vanliga motiv för den som gillar att fota......
En liten mugg från Baltiska utställningen i Malmö år 1914





Den har varit med om en del och funnits i mitt föräldrahem så länge jag kan minnas, troligen från året då det begav sig, alltså år 1914.
Den har varit ett bruksföremål och använts flitigt 

Hos oss gör den nytta som förvaring åt en del pennor


Den passar bra i vår fönsterkarm, så där står den och gör nytta.
107 år och än finns den kvar

Den här lilla muggen är något av en tillbakablick på livet
.
ett ordspråk som skulle passa denna är kanske...
" Det är bättre att nötas ut än att rosta bort/ George Whitefield

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar