onsdag 17 februari 2021

mitt i veckan.....



Redan onsdag.
det regnar och endast en frukostgäst på vår uteplats. Är vintern slut nu?? Hoppas!

igår var det fettisdagen. Hur firade vid det då? Jo, så klart med semla. Nu får jag nog snart avstå från semmelätandet detta år. Det har blivit många. Har en granne som också är superförtjust i dessa bakverk, så vi kan ibland njuta tillsammans. Skönt att inte va ensam om sin besatthet.

Denna dag ska jag mest mobilisera krafter att kunna ta mig igenom morgondagen. Vad jag ska göra? Ja, det är allt för svårt att tala om nu, det för jag göra när det är över.

Tänk vad lite det ändå händer i en pensionärs vardag. Inte klagar jag, men reflekterar.
Kan dock inte utan att säga att vi, mannen och jag, har det bra. Gudagott.
Så mycket att va tacksam över.

I brist på annat har jag mina funderingar på att ansluta mig till Discoverys tjänster!?
Finns där något för mig? Ja det är väl frågan.
Det jag kan tänka mig är att titta på "alla mot alla" lite på dagtid för att slippa all denna reklam.
Vi får väl se hur det blir.

Nu ser jag utanför mitt fönster att snön åter börja falla. Då är den tillbaka alltså, SNÖN

Jag tror jag drar mig ner till köket för ännu en kopp te

Over and out


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar