söndag 7 februari 2021

Tankar




Sova, vaken, sova .......ja min hjärna tycks inte kunna bestämma sig.
Tankar som far runt och ställer till oreda i huvudet.
Funderingar, misstankar och en viss måtta av oro infinner sig huvudet precis lagom till sovdags, och pågår hela natten. Åtminstånde känns det så.
Resultatet blir huvudvärk och en icke utsövd kropp.
Varför är det så?

Är det bara för att det är tankens dag idag?? Nää, det tror jag inte.


Lika bra stiga upp.
En kopp te, ett glas juice och en knäckemacka och första frukosten är på plats.
06,45, det har blivit dags att stryka lite. Lika bra få det gjort.


I tvättstugan pågår ännu en maskin tvätt. Det kommer bli ytterligare en efter denna.
Det är visst en sådan dag idag.

I går var en annan dag.
Då var vi hos vänner som bjöd på middag.
Huu, så gott.



Alltid lika trevligt med god mat och en underbar service åt oss gamle.
Att träffas är alltid trevlig. Inte minst i dessa avståndstider.

Att det är söndag innebär ingenting för oss. Som vanligt med andra ord.
Någon promend kanske inte blir av idag. Vädret ser inte så inbjudande ut när jag kikar ut genom fönstret. Kanske kan det ändras och kanske kan jag ändra mig.



ett litet ordspråk i all sin enkelhet......
Erfarenhet är att veta en manssa saker man inte bör göra/ okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar