torsdag 18 februari 2021

som i en rosa dimma.....




Jag ser allt som genom en rosa dimma just nu. En behaglig känsla må jag säga.
Har varit på mitt årliga tandläkar och tandhygienistbesök idag och har nu åter kommit hem till hemmets lugna vrå. Besöket utföll utan anmärkning och jag blir erbjuden nytt besök om ett år. Som jag ska njuta av det kommande året.

Där i väntrummet (ensam och coronasäker) kom jag utan anledning att tänka på en bok jag läste som barn. Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige, som visst kom ut tidigt 1900 tal. Har kollat upp och det var 1906., alltså en bra stund sedan.
Minns att gåsen Akka så fint bar den lille gåsapågen på sin rygg genom hela Sverige och lärde både gåsapågen och oss läsare så mycket om vårt land. Detta var ju långt innan internet och google fanns. Nu är ju allt betydligt enklare, men är det lika roligt och intressant?

Har själv bott i Skurup, där händelserna har sin start, kanske därför lite mer nostalgikänsligt.

Snart ska jag koppla upp mig mot ett flera timmar långt Teams möte. Det är ju så det funkar numera.
Det blir många deltagare så vi får väl se hur det går med tekniken.

Men, om inte jag ska komma försent till mötet får jag nog allt göra mig klar nu.
Vi hörs kanske imorgon

Ett litet citat/ordspråk..
"Ingen kan hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon/ okänd




En blomma kan va vacker trots att den snart är på väg att vissna.
Så här vackra är mina utslagna tulpaner som ger så mycket glädje på mitt köksbord







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar