fredag 11 november 2022

ett av livets goda

En mulen fredag som denna passar det kanske bra med lite fönsterputsning. Ja, bara fönstren i arbetsrummet/datorrummet fick puts denna gång. De andra får vänta.

Chokladens dag!!
Jodå, choklad här också. Denna gång njöt jag av denna


ett 70 % med havsalt. Helt ok för min smak. Detta köper jag igen.
Lite mer åt chokladhållet blev det när jag tog mig ett extra mellanmål.



O,boy, skogaholmslimpa med ost. En riktig klassiker. Vem har inte käkat detta??

Idag fick jag frågan vad jag tycker om att vrida klockan åt ena eller andra hållet
Jag vill att sommartid ska bli vår normaltid. Skönt med ljuset på kvällarna, även om jag ju ändå på något vis är en höstmänniska.
För mig betyder mörkret lugn, vila och avslappning
Den här hösten har varit ovanligt ljus och varm är vad jag tycker. Skönt har det varit.
Att famla i mörker är inget jag kan minnas att jag gjort. Inga problem att se även nattetid.
Att kliva upp natttetid brukar oftast bero på blåstömning eller sömnbrist.

Nu funderar jag på att sitta en stund med mitt pussel. Svårt och lite klurigt men det ska nog gå vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar