tisdag 29 november 2022

köpfria dagen......


Jo det borde va köpfria dagen idag men så blev det inte. Som vanligt inhandlades allt för mycket av både sånt som behövdes och sånt som vi inte behövde.
Nu står vi åter här med fulla skåp, kylskåp och frys. Nu krävs skärpning och köpstopp.

Den 29 november 2014  såg det ut så här på E65:an mellan Skurup och Svedala.


Mannen fick falla på knä och be till högre makt att reservdäck fanns i bilen.
Det var ju ingen liten punktering så snabblagning på plats var otänkbart


Jag tror inte att detta däck genomgick någon lagning hos däckverkstaden heller. Typ allt för sent. 

Vet inte om avsikten var att göra några inköp den här dagen men ett vet jag att det i så fall blev en shopintur med förhinder.
På tal om att handla...jag var så sugen på apelsiner att jag nästan bara för dem valde en extra affär att handla i idag. Tycker att apelsiner passar min pesonlighet....
Hur då frågar ni.......

Jo,Mogna kvinnor är som apelsiner, klyftiga och lite gropiga i skinnet. 
Alltså, precis som jag.

Ha en bra kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar