tisdag 15 november 2022

sista skörden

Det var dags för årets sista skörd idag. Jordärtskockorna är nu uppe.
Fy tusan vilka rötter. Inte helt lätt att få dem att lämna sitt rotsystem



 
Nu har vi ätit potis och jordärtskockspure och till detta en festivalkorv. Får väl duga en tisdag som denna.

Vad har jag mer gjort idag då????
Nja.....

Känner ni igen det när ni vaknar på morgonen full av energi?

nä, inte jag heller

 Men i går var min energi på topp. Då putsade jag fönstren på övervåningen, kokte soppa, plockade unndan lite, tvättade i stora tvättstugan och först men inte minst tog jag en liten promenad.
Men det var igår det, idag är allt som vanligt.

Nu ska jag dra mig tillbaka till ett för mig nytt pussel. Runt och med oregelbundna bitar!!
Svårt?? Ja, om du frågar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar