fredag 18 november 2022

en liten snöflinga.......

Säsongens första snöflinga kom idag. Kallt regn har det varit under dagen och slutligen kom så lite snöflingor. Men, innan de nådde marken hade de övergått till våta kalla regndroppar.

Det blev en shopingrunda för mannen och mig idag. Vi hade inget särskilt för oss så då passar det bra att handla lite. Det blev lite ljus, ljusslinga och så lite mat förstås. Nu är alla förvaringsutrymmen för livsmedel till bredden upptagna. Nu måste köpstopp råda.

Mannen tog också en tur in till systembolaget...


Det blev lite öl som planeras till nästa helg då vi ska ha lite vänner över på en bit mat. Till mat kommer det serveras Coq au vin och att dricka tydligen öl. Nåja, tror det finns lite vin också.
Mannen handlade inte bara till sig själv, nädå, inköp även åt mig....


Inte så mycket och inte så stor. 5 cl var allt men som han själv säger så tåler jag inte så mycket.

På tal om öl och annat så kom våra fina grannar in i går kväll med en present till oss......



Finns bara ett sätt att säga detta på... VILKA GRANNAR!!!

Vi var också en tur till loppisaffären.
En julkruka var vad som kom med hem denna gång..
Här hemma hos oss är det onödigt mycket av vissa saker såsom porslin. Det ska inte handlas mer poslin.
Saker jag skulle kunna göra mig/oss av med är förutom poslin och glas som aldrig används även en del klader som hängt och krympt i garderoben. Men om jag gör mig av med nämda persedlar skulle väl garderoben eka tom.
Ibland funderar jag över om jag skaffat hem saker som egentligen inte passar in. Nä, jag är ju något av en horder så jag tycker ju att allt passar in.
Men mitt loppis och shopingberoende till trots har ändå mest pengar gått åt till det dagliga levebrödet. Maten har ju som alla vet blivit orimligt dyr. 
Mest av allt tror jag Bregott ökat i pris.

Nä, nu ska jag roa mig något annat. Ha en fin fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar