onsdag 16 november 2022

Mitt i arbetsveckan


Detta är en av mina favoritäggkoppar. Fullständigt ointressant information, ja det vet jag, men ändå. Idag fick den stå där på köksbordet tom, utan ägg. Meningen var ett ägg till frukost men så blev det inte.
Det blev lite hushållsarbete och småplock först. Men, efter ett par nyputsade fönster blev det så äntligen lite frukost, men utan ägg.

Natten har varit bra. Lagom med sömn och tillika en god sömn.
Känner mig pigg. Borde nog gå en promenad, men det hoppar jag över. Valet föll i stället på TV och att kolla golpploppen från Jägersro denna småruggiga höstdag.

Ingen egen starthäst idag men då kom jag att tänka på några av de av oss ägda tävlingshästar som tyvärr aldrig kom till till start. En av dem var A La Bonne Heur


Född 2004 efter Inchrory - Fran
Död 2016
Ja, hon såldes som ridhäst efter en skada. 
Kanske inte min favorittyp av en galoppör, men ändå.

Nä, nu slipper ni mig för idag. Återgår till TV-soffan och godisskålen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar