söndag 27 november 2022

1a advent




Tidig morgon, knappast någon uppe förut Guldkatten och jag
04.43 var det dags att ta sig an dagens sysslor. En gigantisk disk väntade på mig i köket. Det gör ingenting för jag tycker det är ganska mysigt att stå där i min ensamhet och doppa händerna i varmt vatten och se hur glas, bestick och tallrikar åter ser nya och oanvända ut.
Mannen kommer upp och frågar vad i hela friden jag gör uppe vid denna tidiga timma. Sen vänder han åter till sängen (där är han kvar)
Katten är redan ute och ronderar. Ja, inte går han långt. Han håller sig på vår egen lilla täppa. Här håller han stenkoll på eventuella fåglar som kan tänkas flyga in mot reviret. Då springer han snabbt in.

Idag är det ju första advent. Det är uppmärksammat med tänd adventsstake både elektrisk och levande.
Denna adventssöndag ska det gå mycket lugnt här på Casa Prelata. En tur till Jägersro för att se årets sista tävlingar och så så klart en gofika. Sen blir det troligen direkt hem i TV-soffan.
Det är en del julmarknader runt om idag men det blir inget sådant för vår del.
Nä, får nog försöka hålla mig lite lugn nu för redan nästa vecka sparkar allt igång med möte, träffar och en del julbord. Hur ska jag hinna med allt??
Jodå, det ska nog gå bra.





Jag är bra på mycket men att vara normal är inte min starka sida.
Jag tror inte det passar ihop med min  personlighet

Trevlig advent på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar