tisdag 22 november 2022

Vakna till ljuset


I morse vaknade jag till vackert ljus från vår utebelysning som mannen satte upp igår. Blev hur bra som helst. Nu kan julen komma  ( nästan ) när den vill.

Det var varit mycket shoping idag. Först Trelleborg, sen Bara och så avslutade i Svedala.
Det blev mycket handlat även om jag inte skulle ha mer än mjölk på ICA.
Jag skyller allt på blåsten! 

Den här blåsten alltså!


Jag var på väg att ta en power walk när vinden blåste iväg mig till godishyllan på ICA.

 Nu ska jag snart förbereda maten men först leta efter en försvunnen ytterkruka till min Amaryllis.
 Mannen på soffan och ja, jag tycker mig känna igen.......



Så här såg det ut den 22 november 2019, ganska likt om ni frågar mig. Möjligen är katten något smalare, ja kanske även mannen.


Ha en fin dag.

2 kommentarer:

  1. Är det samma katt?
    Han har lagt på sig snabbt
    Martin

    SvaraRadera
  2. jodå, det är samma katt och samma gubbe

    SvaraRadera