torsdag 3 november 2022

nöjd.....


Idag har jag varit ganska flitig ( allt enligt mitt eget omböme), jag började dagen med en kortare promenad. Att den är kort är dock bättre än ingen promenad alls.
Sen blev det frukost och ett reprisavsnitt av "alla mot alla". 
Häromdagen satte jag in sex äggvitor i kylen för att användas vid bakning senare i veckan. Här gick det nu lite galet. Skålen med äggvitorna tippade i kylen och trots försegling, rann så klart äggvitan ut i hela kylen. Alla som haft med spilld äggvita att göra vet hur oresonligt det är att torka upp. Bara slirar iväg och är äckligt. Det blev så klart till att ta ut allt från kylskåpet och göra en ordentlig rengöring. Nu är det klart och jag känner mig så nöjd.

Det är tydligen höstlov i skolorna nu. Trots en del barn på "våran" gård märks inget av detta. Tyst och lugnt som vanligt. Vad jag är tacksam över att bo just här.

Hörde idag ett uttryck "finhöst eller fulhöst", för mig är det nästan alltid finhöst, inte minst i år. Så vackra färger och iår ett underbart väder. Inte ska vi klaga. Nu vet jag att vår land är långt och varierande men jag kan ju bara referera från min landsända.



För att gnälla lite kan jag nog tycka att de flesta butikerna höjer priserna på i stort sett alla varor. Hur kan det nu va så?? Affärsinnehavaren tar nog chansen att öka på sitt konto lite.......
Min/vår kundvagn brukar inte se ut så här, men igengälld handlar jag ofta. Allt för ofta!

Det var allt för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar