lördag 5 november 2022

utklassning

Spelkväll igår.



Sequence med son och sonhustru. Inte spelat detta spel på så länge. Minst året.
Men, ack nä då, det blev brakförlust för mannen och mig. Gästerna tog de flesta spelen. Först till fem gäller och det slutade med 5-2

Men, idag är en annan dag och jag ska va hundvakt. Det är lånehunden som ska va här några timmar.
Mannen sticker iväg på årets sista tävling med Ravaillac. Undrar hur det ska går? Enligt mig för kort distans och enligt MP  frågetecken kring dagsskicket. 
Men att gnälla är lite som att gunga  gungstol. Man har något att göra men kommer ingenstans,

Allhelgonahelgen är här. Det är den stora gravsmyckarhelgen. 
Ljus tänds på våra kyrkogårdar och lyser verkligen upp den här dystra tiden.
Själv har vi använt oss av tjänsten Fonus tillhandhåller i år.


Fonus ombesörjer ljuständning på angiven kyrkogård. Vid slutfört uppdrag skickades bilden av våra tända ljus till oss. En fin gest av Fonus. Tillika var det helt kostnadsfritt.
Så här såg det ut från "min kyrkogård".

Har hört att det också är kaninköttets dag idag. Här blir det inget kaninkött till middag. Även om jag gillar kanin så var det massor av år sen jag åt detta. Minns att det var mycket gott och kan stundtals sakna och längta efter detsamma.

Nä, här blir det två morgonmackor och en kopp te till att börja med. Vad som serveras senare får jag väl grunna på.
Ha en fin dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar