fredag 4 november 2022



Nu blommar det lilla eländet igen......
Jo, Novemberkaktus är kanske inte min favoritblomma men så länge den blommar som den ska får den väl stanna kvar. Kompisar till denna växt har åkt ut då de inte levererade.
Blommor ja. Inte finns det mycket blommor i detta hem. Varken ute eller inne. Jag har ju inga "gröna fingrar". Snart kommer ju julstjärnorna då blir det till att köpa hem några. Hör ju liksom till. Hoppas bara de klarar sig till över julen.


Jo, så är det ju fredag igen och veckan går mot sitt slut.
Om jag skulle räkna upp fem saker jag gjort denna vecka fick det bli....
Jag har bakat, tvättat, strukit, kollat tävlingarna på Jägersro och så får det väl bli promenad.
Förmodar att handla, loppis och lagt pussel inte räknas. Även om jag är dålig på att räkna.

Om jag likaså skulle räkna upp fyra känslor jag haft i veckan skulle det bli....
glädje, oro, saknad och tacksamhet.

Tre saker jag sett i vecka......
en supermysig hund på Jägersro, hagel, en allt för stor påse godis.

Två saker som jag blivit glad av i veckan...
vädret och att jag verkligen tog den där promenaden jag så ofta säger att jag ska göra

Vilket betyg jag vill ge den gågna veckan på en skala 1-5 får väl bli en 4a.

Nu ska jag ta en lite power nap. Det ska bli spelkväll hos oss ikväll och motståndarna är vassa så det gäller att va alert.

1 kommentar:

  1. Om du vill ha hjälp med att döda blomman, så är jag expert på det och kan med glädje ge dig ett handtag. / Elin

    SvaraRadera